(1)
''ငယ္စဥ္က ကေလးတို႔ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ပါးဖို႔ရာ လြယ္ပါတယ္…''
ႏွစ္ၿခဳိက္စြဲလမ္းခဲ့ဖူးတဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက တစ္ပုဒ္ရဲ႕ အပိုင္းအစေလးတစ္ခု၊ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေခတ္ တစ္ခုထူေထာင္ခဲ့တဲ့အဆိုေတာ္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရးေလာကမွာ မွတ္တိုင္ႀကီးႀကီးတစ္ခုစိုက္ထူခဲ့တဲ့ ေတးေရးဆရာရဲ႕ ေပါင္းစပ္မႈ။
အခုေတာ့မွန္ေသးရဲ႕လား …။
(2)
မွန္တယ္၊ မွားတယ္ဆိုတာ အေျခအေနအခ်ိန္အခါေပၚမွာ တည္တယ္ဆိုလားပဲ။
ကိုယ္တိုင္က်င္လည္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ငယ္ဘ၀ေတြကို ျဖတ္သန္းထားရစ္ခဲ့ၿပီဆိုေပမဲ့ အေၾကာင္းတိုက္ ဆိုင္လာတဲ့အခါ ရာႏႈန္းျပည့္မဟုတ္ေတာင္မွ အေတာ္မ်ားမ်ား သတိရတတ္စၿမဲ။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ငယ္ဘ၀ပံုရိပ္ေတြအေၾကာင္းကို ထားပါေတာ့။ အေျခအေနေတြေျပာင္းခဲ့ၿပီ။ အခ်ိန္အခါေတြလည္း မတူေတာ့ၿပီဆိုတာ လက္ခံပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေလးတစ္ခုထဲမွာတင္ ဒါေတြျဖစ္ေနတာလား၊ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ဒီလိုေတြျဖစ္ေနၿပီးလား။
(3)
''ကမာၻႀကီးမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနၾကသလဲေတာ့မသိေပါင္ဗ်ာ။ အစ္ကိုႀကီးတို႔ ပတ္၀န္းက်င္ကေတာ့ ဟိုအရင္ငယ္စဥ္ကနဲ႔မတူေတာ့တာအမွန္ပဲ''။
ဌာနႀကီးတစ္ခုမွာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးအဆင့္အထိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ပင္စင္ယူခဲ့တဲ့ ေနာင္ေတာ္ ႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕စကား။ ဘာေတြနဲ႔မ်ား ပတ္သက္ေနပါလိမ့္။ ေျပာရင္းဆိုရင္းနဲ႔ ေၾသာ္ သူေျပာခ်င္တာ ဒါ ပါလားလို႔သေဘာေပါက္ခဲ့ရ။
''မဟုတ္ဘူးေလဗ်ာ။ အစ္ကိုႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကအေၾကာင္းေတြ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဒီေခတ္နဲ႔ အေတာ္ႀကီးကြာခဲ့တာကိုး။ အစ္ကိုႀကီးတို႔ခုန္ေပါက္ေဆာ့ကစားေကာင္းတုန္းအခ်ိန္ဗ်ာ။ ဘာသိမွာမွတ္လို႔၊ ဘာတတ္မွာမွတ္လို႔။ အခုေခတ္မ်ားဗ်ာ။ အစ္ကိုႀကီးေျမးကေလးဆို မူႀကဳိကျပန္လာ အိတ္ကေလးခ်ၿပီးတာ နဲ႔ ေနာက္တစ္ခါ စာအုပ္ေတြအသြင္းအထုတ္လုပ္ က်ဴရွင္ေျပးရျပန္ေရာ''
ေခတ္ကာလရဲ႕ ကြာျခားမႈေတြကို ေျပာခ်င္တာလား။ ငါတို႔လူျဖစ္ခဲ့ရတာ ေအာက္လွခ်ည့္လို႔ ဆိုလို ခ်င္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီေန႔ေခတ္ကေလးေတြ သနားစရာလို႔ ညည္းတြားခ်င္တာလားေတာ့မသိပါဘူး။
ေက်းလက္မွာႀကီးျပင္းခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကေန ထူးခၽြန္စြာဘြဲ႕ရခဲ့သူ၊ ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ ေတြသြားခဲ့သူ၊ ဌာနႀကီးတစ္ခုမွာ ရာထူးႀကီးႀကီးနဲ႔ ေထာင့္ေစ့ေအာင္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီး ေပးသမွ်တာ၀န္ကို ေက် ပြန္ခဲ့သူ၊ ေအာက္သက္ေက် အေတြ႕အႀကဳံမ်ားၿပီး ေခတ္မ်ားစြာကိုျဖတ္သန္းခဲ့သူ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္မိပါတယ္။
၀င္းပစြာေတာက္ေျပာင္ေနတဲ့ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကေတာ့ ခ်စ္တဲ့ေျမးကေလးအတြက္ ဒီလို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္တာကို ဂုဏ္ယူေနတဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြက အတိုင္းသား ေပၚလြင္ေနပါတယ္။
(4)
''ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ဆရာရဲ႕။ ဆရာ့တပည့္ရဲ႕ ဒုတိယေတာအုပ္လစာက ကၽြန္မတို႔သားက ေလးက်ဴရွင္ထားဖို႔ ဘယ္လိုလုပ္ေလာက္မလဲ။ ဆန္ဖိုး၊ ဆီဖိုး၊ ဟင္းခ်က္စရာ၊ သာေရး၊ နာေရး ဘာညာသရ ကာနဲ႔။ ဒါေတာင္မွ ႏွစ္ဖက္မိဘေတြမရွိၾကေတာ့လို႔သာ။ မျပဳစုရေတာ့လို႔သာ''။
မေတြ႕တာၾကာတဲ့တပည့္တစ္ေယာက္ဆီႀကံဳႀကံဳႀကိဳက္ႀကိဳက္ေရာက္တဲ့အခိုက္ခဏမွာ သူ႔မိန္းမရဲ႕ ေျပာစကားေတြ နားေထာင္ရျပန္ေရာ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ပထမတန္းေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ သူတို႔သားေလး ရဲ႕ ပညာအရည္အခ်င္းမွတ္တမ္းကတ္ျပားေလးကလည္း ေရာက္ေနခ်ိန္ေလ။
''ေတြ႕တယ္မဟုတ္လားဆရာ။ သားကေလး အခု ပထမအစမ္းမွာ ပထမရတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္ ေအာင္ကၽြန္မမွာ ပင္ပန္းလိုက္ရတာေလ။ အတန္းေက်ာင္းမတက္ခင္ကတည္းက မူႀကဳိကိုမထားႏိုင္ေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္သင္၊ ၾကပ္မတ္၊ စာႏုတ္နဲ႔ အခုထိပဲေလ။
တပည့္လင္မယားက ပညာကို အေလးထားတာေတြ႕ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္မိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ တပည့္က ေမြးတဲ့ကေလး၊ သားတပည့္ရဲ႕ကေလးဆိုေတာ့ ေျမးလို႔ေျပာရင္လည္းရရဲ႕။ ေျမးတပည့္လို႕ေ၀ါ ဟာရသံုးလိုက္ပါရဲ႕။
''ကဲ ေျမးေလးေရ။ ေမာင္တက္ေန လာပါဦး''
ခဏအၾကာမွာ ေမာင္တက္ေန ေရာက္လာပါတယ္။ လက္ထဲမွာလည္း ေက်ာင္းစာအုပ္ကေလးကိုင္ လို႔။
''ေတြ႕တယ္မဟုတ္လားဆရာ။ သားကအရမ္းႀကဳိးစားတာ။ အခုေတာင္ ဆရာေခၚလို႔သာ။ စာက်က္ ပ်က္မွာသိပ္ေၾကာက္တာဆရာရဲ႕''
တပည့္ဇနီးဆိုေတာ့ တပည့္မေခၚရမွာေပါ့။ တပည့္မရဲ႕စကားက။
''ဆရာ့ေျမး၊ ႀကဳိက္တာသာေမးဆရာေရ။ ျမင္းဒုန္းေျပးတာမွ ေႏွးလိမ့္ဦးမယ္''
အိမ္ေရွ႕ကသစ္ပင္၊ ရြာလယ္ကေခ်ာင္း၊ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ေတာင္မွ မေမးလိုက္ရပါဘူး။ ဒုတိယေတာအုပ္ကေတာ္ မ်က္ႏွာညိဳလာပါေရာ။
ကိုယ္ကလည္း အလိုက္ကမ္းဆိုးကမသိ။ ''ေမာင္တက္ေန လာ ဘဘနဲ႔ ရြာထဲေလွ်ာက္ၾကရေအာင္။ အျပန္က် တို႔ေျမးအဘိုး ကစားၾကမယ္''လည္း ဆိုပါေရာ …
''ဆရာ ကၽြန္မက ကၽြန္မသားကို ေပါက္လႊတ္ပဲစားထားတာမဟုတ္ဘူး။ ၀န္ေထာက္သားသမီး၊ သစ္ေတာ၀န္သားသမီးမဟုတ္ေပမဲ့ ေတာာအုပ္သားလည္း ေဆးတကၠသိုလ္ေတာ့ေရာက္ပါတယ္ဆိုတာ ျပ ဦးမွာ။ ဆရာ မဖ်က္ဆီးပါနဲ႔''
တပည့္မ ဒီ့ထက္မၿငိဳျငင္ခင္မွာျပန္ခဲ့ရပါတယ္။
(5)
အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း ထိုနည္း၎ပါပဲ။ မူလတန္းအဆင့္ေျမးအမွတ္နည္းသြားလို႔ သုန္မႈန္ေန တဲ့အဘြားက မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔ႀကဳိေနပါတယ္။
''ဟင္ … ဘာအဘိုးလဲ။ နန္႔နန္႔နန္႔နန္႔နဲ႔။ ဟိုသြားဒီသြား။ ကိုယ့္ေျမးေလးေတြရယ္လို႔ ဂ႐ုစိုက္တယ္ မရွိ။ အခုၾကည့္ေလ သူမ်ားကေလးေတြနဲ႔ယွဥ္ေတာ့ ကိုယ့္ကေလးကအမွတ္နည္းေနၿပီ။ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕ လား''
ဟုတ္ပါတယ္။ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား။
တစ္ခုခုေတာ့မွားေနၿပီထင္ပါရဲ႕။
(6)
တစ္ခုခုလား။ အမ်ားႀကီးလား။ ကိုယ္ပဲမွားေနသလား။
အခ်က္အလက္၊ သုေတသနရလဒ္၊ ရည္ၫႊန္းခ်က္ေတြကိုးကားၿပဳၿပီးျငင္းရ၊ အေခ်အတင္ေျပာဆိုရ ေအာင္လည္း ေမာင္စံေပါက ပါရဂူမဟုတ္။
ကေလးေတရဲ႕ အသက္အရြယ္အေလ်ာက္ ဦးေႏွာက္ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖဳိးမႈ၊ သင္ၾကားမႈပံုစံ၊ သင္ယူမႈအစီ အစဥ္ပတ္၀န္းက်င္ေလ့လာျခင္းႏွင့္ စူးစမ္းေလ့လာတတ္ျခင္း။ ပါးစပ္ထဲေတြ႕တာေလွ်ာက္ေျပာၾကည့္တာပါ။
ဘယ္ထဲမွာဘယ္လိုဆိုပါတယ္ေျပာရေအာင္လည္းစာအုပ္စာတမ္းကမျပည့္စံု။ (ေမာင္စံေပါအိမ္မွာ ပါ) ၀ယ္ခ်င္ျပန္ေတာ့လည္း ဘယ္မွာရွာရမွန္းမသိ။ ေၾကးျပားကလည္းမရွိ။
ဂူးဂဲမွာရွာရေအာင္ အင္တာကလည္းမနက္။ တိမ္မွတိမ္၊ အိမ္မွာေအဒီအက္ မအယ္ႏိုင္လို႔ ဆိုင္ သြားရင္လည္း ေတြ႕ေနရတဲ့အျမန္ႏႈန္းကိုေစာင့္ဖတ္ရရင္ ေလာေလာဆယ္ ခါနာနိမ္းသြားမွာအမွန္။
(7)
ေခတ္ေတြရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာလို႔ လည္း ေမာင္စံေပါတို႔ငယ္ငယ္ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာတို႔၊ ဘ၀ေၾကးမံုဇာတ္လမ္းစံုတို႔ကအစ ေဘာပြဲ တိုက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္တာနားေထာင္ၿပီး ရင္ခုန္ရတာအလယ္၊ ေမာ္ကြန္း႐ုပ္ရွင္မွာ ေတြ႕ျမင္ရတာေတြကို ရင္ သပ္႐ႈေမာျဖစ္ရတာအဆံုး၊ အားလံုးဟာပံုျပင္တစ္ပုဒ္လိုက်န္ရစ္ခဲ့ပါၿပီ။
အေမ့ရင္ခြင္မွာ ေမွးခိုရင္း အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္ေတြနားေထာင္ရင္း အိပ္ေမာက်ခဲ့ရတာမ်ဳိးလည္းဒီေန႔ ေခတ္ကေလးေတြအတြက္ မရွိသေလာက္နည္းခဲ့ပါၿပီ။
ဒီေန႔ေခတ္ အေမေတြအားလံုးေတာ့မသိပါ။ ေျမးေတြရဲ႕အေမေတြ၊ လက္လွမ္းမီသမွ် အေမေတြ ၾကည့္လိုက္မိတဲ့အခါ တစ္ေန႔တာအိမ္တြင္းကိစၥျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္ျပင္ကိစၥျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္မ်ားျပားမိုးခ်ဳပ္၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေရွ႕မွာ ကိုရီးယားကားၾကည့္ၿပီးအိပ္၊ ေနာက္ေန႔ျပန္ထတစ္ပတ္ျပန္လည္။ ဒီသံသရာမွာပဲ တစ္ရစ္ေခြေခြ။
''ေရႊယုန္ေရႊက်ား သက္ကယ္ရိတ္သြားၾကသတဲ့''
ထားစမ္းပါ၊ ဘာေတြလဲ။
''လိပ္နဲ႔ယုန္ အေျပးၿပိဳင္ၾကတဲ့အခါ''
နားစမ္းပါ။ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ။ အဲသလိုေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။
႐ိုးရာပံုျပင္ကေလးေတြက တစ္ဆင့္ ကူးလူးဆက္ဆံေပးလိုက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအေမြ၊ ပံုျပင္ေတြက ေပးတဲ့မတရားမႈကိုလက္မခံတဲ့၊ အမွန္တရားကိုျမတ္ႏိုးတဲ့စိတ္ဓာတ္၊ ဇာတ္သိမ္းမွာေတြ႕ရတတ္စၿမဲျဖစ္တဲ့ မင္းသားေလးနဲ႔မင္းသမီးေလး ေပ်ာ္ရႊင္စြာေပါင္းဖက္ၿပီး တစ္သက္လံုးေနသြားၾကသတဲ့ကြယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေကာင္း၊ စိတ္မြန္ရွိသူေတြအတြက္ လွပတဲ့နိဂံုးဟာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနစၿမဲဆိုတဲ့ ေလာကနိယာမ၊ ခ်စ္စရာ့အ ခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ပံုေျပာရင္းစီးဆင္းသြားတဲ့မိဘရဲ႕ေမတၱာ၊ ေစတနာ။ သားသမီးေတြ႕ရဲ႕ မိဘအေပၚပိုမို တင္းက်ပ္စြာေႏွာင္လာတဲ့ တြယ္တာမႈသံေယာဇဥ္။ အင္မတန္လွပၿပီး အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။
(8)
အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့အထဲမွာကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္၊ ခံယူခ်က္ေတြဟာထိပ္ဆံုးကပါပါတယ္
သူတို႔တစ္ေတြဟာ အနာဂတ္ကို ဖန္တီးပံုစံခ်ၾကမဲ့သူေတြေပါ။ ဘာမွန္း၊ ညာမွန္းမသိဘဲ ပံုစံက်သ လိုျဖစ္လာတဲ့ လူမႈ၀န္းက်င္ပံုစံခြက္ႀကီးထဲမွာ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းၿပီး မႈိင္းေပါင္းစံုေအာက္မွာ ဖန္တီးမႈေပ်ာက္ရမဲ့ သူေတြမဟုတ္ပါဘူး။
ကေလးေတြဟာ ကေလးေတြပဲျဖစ္ၾကပါတယ္။
ကေလးေတြဟာ ကေလးေတြပဲျဖစ္ရပါမယ္။
ကေလးဘ၀ဆိုတဲ့ခဏဟာ တိုေတာင္းလြန္းလွပါတယ္။ ကိုယ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ကေလးဘ၀ဟာ လွ ခ်င္လွမယ္။ အ႐ုပ္ဆိုးခ်င္ ဆိုးမယ္။ လြတ္လပ္ခ်င္လြတ္လပ္မယ္။ ဖိစီးခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈေတြေအာက္မွာ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္နဲ႔ဆက္စပ္ပတ္သက္ၿပီးျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ဘ၀ကို လြတ္လပ္လွပေစဖို႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။
(9)
လြတ္လပ္မွပြင့္လင္းတယ္။ ပြင့္လင္းမွရွင္သန္။ ရွင္သန္မွ ထက္ျမက္တယ္။ ထက္ျမက္မွတိုးတက္ တယ္။ တိုးတက္ေစခ်င္ပါတယ္။
ရာဇ၀င္ေခတ္အဆက္ဆက္က ထိပ္မွာေနခဲ့တာေတြကို ျပန္လြမ္းေနဖို႔ထက္ ကိုယ့္လက္ထက္၊ ကိုယ့္ေခတ္ထက္ ကိုယ့္သားသမီးလက္ထက္ သူတို႔ေခတ္၊ ကိုယ့္ေျမးလက္ထက္စသျဖင့္ အဆက္ဆက္တိုး တက္ေစခ်င္တာအမွန္ပါပဲ။ အပူအပင္ဖိစီးမႈကင္းစြာႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ငယ္ဘ၀ေတြဟာ တကယ္လည္း လြမ္း စရာေကာင္းပါတယ္။
ေခတ္ေတြစနစ္ေတြ ေျပာင္းခ်င္ေျပာင္းမယ္။ လူေနမႈပံုစံေတြ ေျပာင္းခ်င္ေျပာင္းမယ္။ တစ္သက္တာ မွာ တစ္ခဏေလး ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာဖိစီးမႈကင္းစြာနဲ႔လြတ္လပ္တဲ့ကေလးေတြရဲ႕ အခ်ိန္ကေလးေတြကိုေတာ့ ပံုစံမေျပာင္းေစခ်င္ပါ။ အေရာင္ေတြလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးအဆိုးမခံရေစခ်င္ပါ။
အခုေတာ့ ဆရာရယ္ …။
သီခ်င္းစာသားကေလး ေျပာင္းေရးေပးပါလား … ။ ။
No comments:
Post a Comment